Oca 29

Akdeniz Diyeti

1 adet orta boy patates
2 adet havuç
1/4 kg pırasa
2 adet çarliston biber
1 domates
2 lahana yaprağı
1 çay bardağı dolusu maydanoz
1/2 limon
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı köfte baharı
3 diş sarımsak
1/2 çay bardağı zeytinyağı ya da çiçek yağı
1.5 litre su

Hazırlanışı

Sebzeler iyice yıkanır ve parmak ucu büyüklüğünde kesilir. Biberlerin çekirdekleri çıkarılmalıdır.Büyük bir tencereye zeytinyağı konulur ve kızmadan üzerine baharatlar (köfte, karabiber) atılır.
Hafif kızan yağa doğranmış sebzeler eklenerek beş dakika tahta kaşıkla karıştırılır. Daha sonra su, tuz,şeker, sarımsak ilave edilir. Sarımsaklar dörde bölünmelidir. Suya ayrıca sıkılmış yarım limon suyu katılır. (Sebzelerin rengini koruyacaktır).Kaynamaya yakın parçalanmış maydanozlarda ilave edilir.
Kaynama başladıktan sonra beş dakika daha kaynamanın devam etmesine izin verilmelidir. Kıtır siyah ekmekle aaaifle servis yapabilirsiniz. 3 Gün Diyeti

Diyet sırasında her gün 4 bardak su yada soda içmelisiniz. Yiyeceklere baharat,tuz,limon,sirke ve ketçap koyabilirsiniz.
1. GÜN Kahvaltı: 1 fincan çay veya kahve , 1/2 greyfurt veya greyfurt suyu 1 dilim fıstık ezmeli tost ekmeği
Öğlen :1/2 kase ton balığı ,1 tost,1 fincan çay veya kahve
Akşam : 1 porsiyon et (beyaz et olabilir) ,1 kase fasulye ,1 kase havuç 1 elma, 1 kase dondurma
2. GÜN Kahvaltı: 1 fincan çay veya kahve ,1 yumurta ,1/2 muz ,1 tost
Öğlen: 1 kase ton balığı ,8 kraker
Akşam: 2 biftek,1 kase brokoli ,1/2 kase havuç ,1/2 muz ,1/2 kase dondurma
3. GÜN Kahvaltı: 1 fincan çay veya kahve ,5 kraker ,50 gr peynir ,1 elma
Öğlen: 1 haşlanmış yumurta ,1 tost,1 fincan çay veya kahve Akşam :1 kase ton balığı ,1 kase havuç,1 adet kavun ,1/2 kase dondurma

Ağu 20

Akdeniz diyetinin kalp krizlerini önleyebildiği ve bazı kanser tiplerinin riskini azaltabildiği, uzun yıllar süren çalışmalar sonucu ortaya çıkarılmıştır

Akdeniz bölgesinde yaşayan insanların kronik hastalıklara daha az yakalanmaları ve ortalama yaşam sürelerinin daha uzun olması araştırmacıların ilgisini çekmiş ve yapılan bir takım deneysel çalışmalarla da bu bölgenin diyetsel alışkanlıklarının buna sebep olduğu kanıtlanmıştır

Temellerini Girit, Yunanistan ve Güney İtalya halkının yemek alışkanlıkları kalıplarından alan, Akdeniz Diyetinin kalp krizlerini önleyebildiği ve bazı kanser tiplerinin riskini azaltabildiği uzun yıllar süren çalışmalar sonucu ortaya çıkarılmıştır

Araştırmalara göre, Girit ve Yunanistan’ın bazı bölgelerinde yaşayan erkeklerde koroner kalp hastalığı görülme sıklığının oldukça düşük olduğu görülmüştür Yunan erkeklerinde koroner kalp hastalığına bağlı erken ölüm oranı Amerikalılardan yüzde 90 daha azdır Yapılan bir başka çalışmada Akdeniz diyeti ile beslenen koroner kalp hastalarında ikinci kalp krizi görülme riski yüzde 70 azdır

Nedir bu Akdeniz Diyetinin sırrı?

Akdeniz’de kırmızı et seyrek yenir ve mandıra ürünleri fazla yağlı değildir Diğer yağ tipleri yerine zeytinyağı kullanılmaktadır

Akdeniz bölgesinde geleneksel olarak bol miktarda yeşil sebze ve meyve, fasulye, mercimek gibi taneli sebzeler ve baklagillerin bütün türleri yetişmektedir

Akdeniz Diyetinin temelleri

Haftalık:
- Normal miktarlarda balık (kümes hayvanlarından daha fazla yararlı)
- Normal miktarlarda kümes hayvanları
- 4 taneye kadar yumurta

Günlük:
- Normal miktarlarda peynir ve yoğurt ( az yağlı veya yağsız tipleri)
- Bol miktarda taze meyve sebze, hububatlar, baklagiller, tohum cinsi yiyecekler ve kuruyemişler
- Diğer yağlar yerine en önemli yağ olarak az miktarlarda zeytinyağı
- Yemeklerle birlikte günde bir-iki kadeh kırmızı şarap
- Ekmek, makarna, pirinç, bulgur, kuskus, patates vs
- Ayrıca günlük fiziksel aktivite ve günlük 6 bardak su

Bunların dışında sarımsak, bazı yeşillikler ve otlarda Akdeniz Diyetinin temel besinleri olabilirler Ancak, bunlar hakkında yeterli araştırma yapılmamıştır

Tem 31

Akdeniz  Diyeti

Tahıl, meyve – sebze, ceviz, fındık, balık, zeytinyağı ve düşük kırmızı et temelli Akdeniz diyetinin, üç ayda kalp hastalıkları riskini yüzde 15 gerilettiği kanıtlandı

AA

ABD’DE yayımlanan yeni bir araştırmaya göre, üç ay Akdeniz diyetiyle beslenenlerde kalp hastalıkları riski yüzde 15′e kadar azalıyor. Araştırma için orta derecede kalp hastalığı riski olan 212 erkek ile kadın seçildi. Bu kişiler üç ay boyunca, tahıl, meyve-sebze, ceviz, fındık, balık, zeytinyağı ve düşük kırmızı et temelli Akdeniz diyetiyle beslendi.
AKDENİZ diyetini uygulayanlar, haftada dört kez balık, haftada bir defa kırmızı et yedi. Erkeklerin günde 2, kadınların ise 1 kadeh kırmızı şarap içmesine izin verildi. Sonuçta Akdeniz diyetiyle beslenenlerin kolesterol miktarlarının yüzde 7.5 oranında azaldığı saptandı. Akdeniz diyetinin kalp hastalıkları riskini yüzde 15 oranında gerilettiği belirlendi.

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Yazılar, sadece yazarların bilgilerini, deneyimlerini ve fikirlerini aktarmaktadır. İçeriği başkaları tarafından doğru ve geçerli bulunmayabilir. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz. Şikayet adresi ile iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde diyetextra.com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.İletişim kasvax@gmail.com diyetisyen diyet
Her türlü görüş ve şikayetleriniz için bizi betamedya@hotmail.com mail adresinden bize ulaşın.