Tem 16

Gökkuşağı diyetiyle sağlıklı ve genç kal

Doğal tıp ve beslenme konusunda kaleme aldığı kitapları Türkçe dahil 14 dile çevrilen Dr. Michael Muray’e göre hastalıklardan korunmanın ve sağlıklı yaşlanmanın anahtarı gökkuşağı diyeti. Dr. Michael Muray
ABD’de 8 yıl süren bir eğitimle doğal tıp uzmanı olan Washington Bastry Üniversitesi’nden Dr. Michael Muray, gökkuşağı diyetinin her yaştaki insanın yapabileceğine dikkat çekiyor:
“Herkese gökkuşağı diyetiyle beslenmelerini öneriyoruz. Gün içinde gökkuşağındaki gibi her renkteki sebze ve meyvenin tüketilmesi gerekiyor. Sebze ve meyvelerin içerdikleri renk verici pigmentlere bitki kimyasalı flavonoidler diyoruz. Bu sebze ve meyvelerin içerdiği pigmentler yaşlanmayı geciktiriyor tümör oluşumunu da önlüyor.”

Siyah üzüm, vişne, ahududu, elma, incir sağlık deposu…
Dr. Muray’ın önerdiği gökkuşağı diyetinde siyah üzüm, vişne, ahududu, çilek, kiraz, kavun, incir şeftali ve elma sık tüketilmesi önerilen meyveler arasında. Sebze tüketiminde de brokoli, brüksel lahanası, bamya, enginar, domates, ıspanak, lahana, pancar gibi farklı renklerdeki sebzeleri tercih etmek gerekiyor.

Dr. Muray, kalp, diyabet, kanser gibi hastalıklara karşı doğal tıbbın önerdiği tedavi seçeneklerini ise şöyle sıralıyor:
“Kalp hastalıkları, diyabet şişmanlık gibi hastalıklarda hareket eksikliğinin rolü var. Ancak son çalışmalar dokulardaki antioksidan eksikliğinin yüksek kolesterol düzeyi kadar kalp krizi riskini yükselttiğini gösteriyor. Ayrıca vücutta omega yağ asitleri düzeyi de az ise kalp krizi geçirme riski yüzde 47’e ‘a kadar çıkıyor. Kanserde ise karmaşık korunma yöntemi kullanmak gerekiyor. Beslenme alışkanlıkları ve düzenli egzersiz bu hastalıkta da çok önemli. Kansere karşı omega 3 yağ asitlerinin koruyucu etkisi var. Özellikle meme, prostat kalın bağırsak, cilt kanserleri gibi kanserlerine karşı omega 3’ün koruyucu etkileri olduğu ve tümor gelişimini engellediğini gösteren çalışmalar var.”

ŞİŞMANLIK VE DİYABET
Şişmanlık ve diyabetin hem ABD’nin hem de dünyanın en önemli sorunları arasında olduğunu belirten Dr. Muray, “ABD’de her 10 kişiden 8’i şişman. Kan şekerini yükselten rafine karbonhidratların ve şekerin aşırı tüketilmesi bunun en önemli nedeni. İnsanlar tekli doymamış yağları, yani zeytinyağı gibi yağları tüketmek yerine sağlıksız doymuş yağları tüketiyorlar. Bu yüzden şişmanlıyorlar. Bir yandan ensülinleri aşırı salgılanıyor. Sonunda da diyabet hastası oluyorlar. Ben herkese diyetinde sebze ve meyve miktarını artırmasını, haftada en fizzle 3 defa kendi avcunun büyüklüğünü aşmayacak miktarda kırmızı et tüketmesini, zeytinyağına ağırlık vermesini öneriyorum” dedi.

ÖNERİLEN VİTAMİN VE MİNERALLER
Muray, gökkuşağı diyeti ve düzenli egzersizin yanısıra hastalıklardan korunmak isteyen kişilere de 3 vitamin ve mineral takviyesi öneriyor.

Günde bir kez yeşil çay yaşlanmayı geciktiriyor…
Dr. Muray günde 1 multivitamin, 1 yeşil çay, gingo biloba ya da üzüm ekstresi ile 1000 miligram omega-3 yağ asidinin alınmasının yaşlanmayı geciktireceğini belirtiyor.

Yorum Yapın

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Yazılar, sadece yazarların bilgilerini, deneyimlerini ve fikirlerini aktarmaktadır. İçeriği başkaları tarafından doğru ve geçerli bulunmayabilir. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz. Şikayet adresi ile iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde diyetextra.com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.İletişim kasvax@gmail.com diyetisyen diyet
Her türlü görüş ve şikayetleriniz için bizi betamedya@hotmail.com mail adresinden bize ulaşın.